Admino1
Administrator
 Din: Constanta
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 1137
|
|
Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai frumos la Cupa Mondiala?
Raspunsurile se inghesuie din toate partile: reviste si ziare, de la presa pentru femei, cum ar fi revista "Brigitte", pana la publicatii de informatie generala ca "Stern", "Spiegel", "Daily Mirror", "The Guardian" sau "Corriere della Sera", isi chestioneaza cititorii, intocmesc topuri, organizeaza alegeri al celui mai frumos, sexy sau bine imbracat fotbalist.
La fel si posturile TV, printre care Pro7 sau RTL, care transmit zilnic amanunte picante din minunata viata a jucatorilor, secrete de dincolo de ghetele cu crampoane si imagini din afara tribunelor de pe stadioane.
Lumea fotbalistilor dincolo de agitatia de pe gazon este una relaxata si plina de sclipici. Chiar daca nu au alergat toti cu succes spre Cupa Mondiala, multi ne-au alergat privirile pe stadioane, in reluarile cu incetinitorul pe monitoare, in revistele mondene si pe posturile TV.
Tocmai de aceea, celebritati din toate domeniile sunt implicate in marea nebunie a fotbalului mondial, incepand cu Paris Hilton, care-l place, spune revista "Focus", pe germanul Podolski, pana la filosoful german Peter Sloterdijk, care vede in fotbalistii de astazi doar pe hermafroditii de maine.
Hermafrodizarea: un trend international
"Jucatorul-model urmeaza un trend revolutionar, care poate fi observat incepand cu anii ‘60: hermafrodizarea. Aceasta este o miscare de lunga durata, in cursul careia barbatul se "dezarmeaza", se indulceste si, imediat, ajunge client fidel al companiilor de produse cosmetice", spune Sloterdijk, intr-un interviu acordat saptamanalului "Der Spiegel".
Pe Klinsmann, antrenorul nationalei germane, filosoful german il vede drept unul dintre marii luptatori impotriva acestei tendinte: "Cred ca nu l-a exclus pe Kuranyi din nationala din cauza slabelor performante, ci doar pentru ca nu mai avea chef sa-l astepte cu orele sa se clinteasca din fata oglinzii, unde pierdea vremea sa-si aranjeze celebra barbita", spune el.
Autor al cartii "Critica ratiunii cinice", Peter Slotedrijk, unul dintre cei mai importanti filosofi ai lumii moderne, critica cu cinism ratiunile evidente ale fotbalului de astazi. Fotbalul "nu mai are eroi, el are doar staruri": Beckham sau Ronaldinho sunt starurile fotbalului modern, iar "un star traieste astazi doar daca este supraluminat permanent. El se afla in posesia unui privilegiu pasiv al atentiei: este vazut mult, in timp ce el insusi nu vede aproape nimic. Cand simti ca ai acest tip de dilema, raspunsul este simplu si clar: Fa-te model!", spune el.
"Fa-te model!"
Unii au devenit model sau, in cel mai rau (sau fericit?) caz, s-au casatorit cu unul. Nu e nimic nou ca "portarul Fabien Barthez s-a casatorit cu Linda Evangelista, mai ciudat este ca sustine ca-i poarta chilotii la meciuri, sperand ca astfel sa aiba mai mult noroc.
Este foarte posibil sa faca asta si maine, cand joaca marea finala la Berlin. In cazul lui insa lenjeria nu se vede. In cazul altora, da. Lumea asista fermecata si infiorata vazand jumatate din echipa Italiei in indispensabili creati de Dolce&Gabbana sau pe suedezul Freddy Ljunberg dezbracat, acoperit numai de o minuscula creatie a lui Calvin Klein".
David Beckham, cu sau fara aparatul de ras in mana, cu par lung sau scurt, blond sau roscat, imbracat sau dezbracat, asa cum il vede lumea de ani buni incoace, nu mai trebuie prezentat. Nu numai ca a fost indelung admirat, dar chiar s-a si inventat pentru el si vanitatea masculina o noua categorie sexuala: metrosexualii.
Si ei depasiti intre timp, tot din motive comerciale, de ubersexuali, respectiv barbatul " la Bono de la U2, care e si masculin, si vanitos totodata.
Stilistul care si-a cumparat un club de fotbal
Designerul belgian Dirk Bikkembergs si-a achizitionat un intreg club de fotbal in Italia, FC Fossombrone. Fotbalistii ii prezinta creatiile sport pe stadion, iar el poate sa spuna, cum a facut-o in "Frankfurter Allgemeine Zeitung": "De asta are nevoie, de fapt, corpul!". Putine corpuri de fotbalisti au intr-adevar nevoie de altceva decat de costumul lui Adam pentru a fi o priveliste imbietoare sau pentru a obtine un profit incredibil.
Aici i-am enumera, pe langa cei bine-cunoscuti privirii, doar pe: Kaka, inocentul brazilian, Michael Ballack, brunetul german cu parul mereu ca decupat dintr-o reclama Taft, Fernando Torres, tanarul antitoreador spaniol, Andrei Sevcenko, melancolicul ucrainean, Roque Santa Cruz, preferatul tuturor soacrelor din Paraguay, Milan Baros, cehul "latino", Didier Drogba, mandria Coastei de Fildes, Luis Figo, decentul portughez, Ivan Klasnic, suprabarbatul croat, Ivan Kalviedes - un fel de "omul paianjen" ecuadorian, sau Tsuneyasu Miyamoto, campionul frumusetii la japonezi. Cu totii si multi altii duc o viata buna in armonie cu inzestrarea naturii si cu contractele fabuloase pe care le-au semnat cu Adidas, Nike, Puma sau alte firme de prestigiu.
Contracte de milioane
Revista "Sport Bild" anunta zilele trecute ca Michael Ballack a semnat un contract cu firma Barito Design din Copenhaga, care creeaza ochelari de soare, mai nou "Styled by Micheal Ballack". Contractul ii va rotunji veniturile cu suma de 6 milioane euro, pe care capitanul german ii incaseaza anual doar din reclame. Nici Thierry Henry nu este mai prejos. Potrivit ziarului austriac "Der Standard", el a semnat un contract de 14,4 milioane de euro cu Nike.
Jucatorii portughezi sunt, conform portalului "net-tribune", cei mai cautati jucatori in lumea virtuala: in fruntea clasamentului - tanarul Cristiano Ronaldo. Tot acesta, dupa ce a intrunit laudele inflacarate ale tuturor adolescentelor pasionate de forumurile virtuale (cristianoronaldoforum), isi incaseaza critica si ironiile potrivit carora n-ar fi la fel de barbat ca englezul Wayne Rooney.
Deoarece, spune cotidianul "Suedeutsche Zeitung", poarta cercel si plange daca este schimbat de pe teren in loc sa darame banca de rezerve. La randul sau, "Daily Mirror" sugereaza chiar ca ar fi un las, care nu ar avea curaj sa-i sustina privirea lui Rooney dupa ce acesta a zburat cu un cartonas rosu de pe teren in timpul meciului Portugalia -Anglia.
Vanitatea, pacatul favorit
De la echipa la echipa, vanitatea jucatorilor, pusi in scena de mass-media, creste, chiar daca in unele cazuri nu-si gaseste pe deplin justificarea. In cazul elvetianului Raphael Wicky, care declara revistei "RUND" ca e nemultumit cu gambele sale si ca se uita uneori la nuduri pe internet, ca a fumat marijuana candva si ca si-ar imagina sa joace intr-un film ca "Beautiful Mind", preocuparea pentru sine este, spun unii, absolut de inteles.
Mai greu e in cazul lui Ronaldinho, care si-a impletit codite bavareze pentru spotul publicitar Pepsi si tot nu arata ca un Don Juan veritabil, dar care are despre sine si despre dintii sai, spuse tot in revista "RUND", numai superlative: "Nimeni nu are dinti frumosi ca ai mei, nimeni nu e asa frumos ca mine!".
Beckham, sleit de o sotie obsedata de moda si diete
Dar chiar si un Beckham, care incanta privirile si hraneste visele omenirii, umple in continuare paginile revistelor cu stiri despre viata sa particulara, desfasurata la stanga picantei Victoria, fosta Posh Spice. Revista "Viel Spass" il prezinta in ultimul numar pe starul de la Real Madrid drept o victima a sotiei sale, obsedata de moda, diete si slabire: "Starul englez este terminat fizic. Sotia lui, Victoria, nu poate fi cu totul nevinovata pentru asta", spun ei.
Chiar daca a renuntat la banderola de capitan al echipei Angliei dupa infrangerea suferita in fata Portugaliei, Beckham va ramane un capitan care se simte bine in rolul sau de superstar "care si-a schimbat constient directia catre lumea modei", dupa cum apreciaza filosoful german. Dar Beckham nu este singurul care o face. Ljunberg se dezbraca pentru Klein, Zambrotta, Gatusso, Pirlo, Brasi se prezinta in chilotii Dolce&Gabbana. Cannavaro vede prin ochelarii lui Bikkemberg si sirul exemplelor poate continua.
_______________________________________ Pentru a avea acces total trebuie sa va INREGISTRATI!!! Altfel nu mai intrati pe site!!!
|
|